28. mája 2015

King´s Day in Amsterdam

Je to už mesiac, čo som bola v Amsterdame a aj keď len krátko, okamžite po príchode som bola vtiahnutá do jeho atmosféry a unášaná davom. Doslovne. Po storočnej vláde žien na holandskom tróne, krajina oslavovala narodeniny svojho prvého mužského panovníka a 27.apríl sa tak stal sviatkom  kráľa King's Day. (Toľko vlastivedné okienko.)
Oranžová je farbou dynastie (oranžskej, aká náhoda), takže dress code bol jasne stanovený. Strapaté parochne, prapodivné pokrývky hlavy a indiferentné kusy odevov tvorili v meste oranžové zhluky. Nedotknuté neostali ani povestné kanály- člny boli preplnené v rytme techna a pod vplyvom piva sa potácajúcimi tanečníkmi. Závan marihuany presahoval legendárne Coffe Shops a zabaliť si jointa na kolene bolo najsamozrejmejšia vec na svete. A hoci tento deň bol štátnym sviatkom, vo štvrti predajnej lásky (alebo orgazmu za peniaze) Red Light District sa aj napriek tomu pracovalo. Holt, najstaršie remeslo sa drží svojho mena. Vo výkladoch sa defilovali korpulentná štyridsiatnička pilníkujúca si umelé nechty, botoxová exotická kráska špúliaca pery akoby vytiahnuté z hadice vysávača a drobná blondínka s detskou tvárou unudene sa pohrávajúc s vibrátorom. 
Keby vás, chráňboh, napadlo si ich odfotiť, mali by ste dočinania s lokálnym bodyguardom.
Aj toto je Amsterdam, Benátky severu, mesto so sieťou kanálov- grachtov a tiež coffeeshopov, s legalizovanou prostitúciou, houseboatmi a tulipánmi. Ja som si odtiaľ, okrem zaujímavého zážitku, odniesla aj stratenú končatinu výkladnej figuríny (samo sebou by som cez letiskovú kontrolu neprešla), ktorá na mojom pleci cestovala holanským vidiekom. Nepýtajte sa ma prečo, proste som ju nechcela nechať na ulici.


4 komentáre:

Thank you for your comment