27. septembra 2015

Catalunya


Od môjho španielskeho tripu už ubehol nejaký ten piatok, ale môže byť lepšie načasované letné resumé, ako práve teraz, keď som sa ocitla v nánavidenia- a nezávideniahodnej situácii pred notebookom za účelom písania minimovky?! Veru nemôže! Ak ma sledujete na fejsbúku alebo instagrame, tak ste boli trochu v obraze. Ale poporiadku.
V Španielsku som bola naposledy pred piatimi rokmi, ešte ako Erazmáčka, ale ďalej od konského zadku som sa veľmi nepohla, ak nepočítam ten kravský a voľné vstupy do madridského Prada. Čo viac si študent veteriny môže priať.
Tento rok som si preto dala reparát, cestou sa vyhla všetkým zadkom obrovským oblúkom a zažila týždeň v Španielsku v celej jeho kráse. S kamarátkou sme bývali v katalánskom meste Girona (špenielsky tiež Gerona). Toto malebné mestečko je opradené rôznymi legendami, ktoré len umocňujú priam čarovnú atmosféru v ňom. Ráno nás zobúdzali kostolné zvony a škrekot hladných čajok nad riekou Onyar pod našimi oknami. Sladká bezstarostnosť bytia.  A hoci sme navštívili aj katalónsku metrolu a každým obľúbenú Bracelonu, pláže v Lloret de Mar a rodisko Salvadora Dálího vo Fiqueres, žiadne na mňa nezapôsobilo tak, ako práve Girona.

Domy na rieke Onyar, ktoré spája most Pont de Pedro alebo tiež Eiffelov Most. 
To meno vám nie je povedomé len náhodou.
"Nájdem dieru, do nej vleziem" alebo písmeno malé d´ako dilina. 
Ako na dilinu na mňa pozerali aj miestni cestou z potravín, v plavkách, foťák na krku a krabicou slepačích vajec v ruke.
Arabské kúpele v Girone-tak na tomto mieste sa začiatkom septembra natáčalo Game of Thrones, yay
Najbizardnejší a najsurrealistickejší dom hodný svojho mena- Museum Salvadora Dálího 
vo Fiqueres.
Len tam nájdete kópie sošiek Oscara v tesnej blízkosti s gigantickými vajcami-no nemilujte ho!
Marilyn Monroe Room- kultové pery sa stali predlohou suvenírov po celom Španielsku/Katalánsku
 Múzem hračiek vo Fiqueres- s ošmudlaným macom v šatách sa hrával malý Salvador. 
Asi si ho požičiaval od sestry. A možno ani nie.
Spočítaj veže na Sagrada Família v Bracelone. Jej rekonštrukcia má byť ukončená v roku 2026.
Ak ju chcete navštíviť, kúpte si lístky online, inak máte o dôvod naviac navštíviť Barcelonu znovu.
Parc Guell (Barcelona)- v tieni a daleko od turistov. Nie nadlho,
 tradičný trh Mercado de La Boqueria v Barcelone-  ovocné šaláty, smoothies a zmrzlina boli hlavným jedlom dňa.
Port de Barcelona
Lloret de Mar- puzzle s týmto motívom som raz dostala na Vianoce, poskladala a úplne naň zabudla. Po tomto sa z neho stala srdcová záležitosť a predsa len ho nevyhodím./ Ja v plavkách, to ste potrebovali vidieť, ale rýchlo na ten pohľad zabudnite.
neviem sa rozhúpať, lama



6 komentárov:

Thank you for your comment