7. júna 2016

Why so serious?


Uplynulý mesiac bol kultúrno-vzdelávaco- spoločenský. Ak ste si už stihli povedať "bože, tá je múdra jak rádio" a pretočili očné buľvy stĺpom, ešte v tejto nezúčastnenej grimase chvíľu zotrvajte. Zatiaľ si nasadím dioptrické okuliare, aby som si pridala na serióznosti a umocnila svoju erudovanosť, Dnes to bude vážne, vážení.
Začnem pekne po poriadku:
-bola som na Konferencii venovanej Alzheimerovej chorobe ako príčine demencie a potrebe jej destigamtizácie. Viac o duševnom zdraví a zlepšení jeho prevencie sa dozviete v projekte Nevypusť duši. Super, Maruško!
-absolvovala som ďalší modul homeopatického vzdelávania pre veterinárnych lekárov a hoci vedecká obec kričí jednohlasne "Je to bullshit!", ja zatiaľ šetrím hlasom. Inak by sme museli zvieratám priznať schopnosť autosugescie. Ale to už antropomorfizujem, však áno.
-v rámci Ekotopfilmu som sa zúčastnila semináru so svetoznámou primatologičkou Dr.Jane Goodall, ktorá sa venovala výskumu voľne žijúcich šimpanzov v národnom parku Gombe v Tanzánii. Jej príbeh si môžte vypočuť TU.
-rozhovor s ňou následne pokračoval v talk show Adely Banášovej, kde som prvých pár minút lapala po dychu v obave, že nestihnem začiatok predstavenia. Medzi presunmi som si však dopriala krátku cik pauzu, kde som sa po tom ešte stále so značným kyslíkovým deficitom a úplne dezorientovaná, ocitla v labyrinte záchodových a iných dverí, len v neistom tušení nejakého východu. Zabuchli sa dvere a za nimi zmizla postava. Pre mňa jasný signál. Dve minúty do začiatku, pohni!-povedal mozog nohám a tie sa ako na povel dali do behu. Postava za dverami tam čakala, nie a nie ma pustiť von. Z nepochopiteľného dôvodu mi pomedzi škáru vo dverách dávala lekciu o slušnom správaní a splietala niečo o potrebe klepania. S nadávkami ma nakoniec vypoklonkovala a dvere za sebou zamkla. Paráda, na predstavenie dnes už nedôjdem! A potom mi to došlo...chcela som sublimovať a nehlučne sa vytratiť, ale predošlá náuka o etike zasiala vo mne semeno a tak sa mi podarilo vyjachtať zo seba ospravedlnenie zamknutým dverám. Odpoveďou mi bolo len hurónske: "TY NIE SI NORMÁLNA". Brala som to ako uzmierenie.
S pravidelnou dávkou trapasov a infantilnou kabelkou Malvínou mi žiadne certifikáty ani uznania na vážnosti nepridajú.
 Je to oslobodzujúci pocit.

tričko- Comme des Garcons/ sako-Only/ tenisky-Vans/ kabelka a džíny- 
Marks & Spencer



4 komentáre:

Thank you for your comment